FANDOM

Winx-6x07-5.jpg

Biblioteca din Alexandria.

Biblioteca din Alexandria este o locaţie din sezonul 6, care apare în episodul „Biblioteca pierdută”. Aici Daphne presupune că se află jurnalul Eldorei.

Descriere Edit

Biblioteca din Alexandria este o bibliotecă antică din Egipt, Pământ, care pentru mai multe secole locaţia acesteia a rămas un mister. În serie, auzim de la Faragonda şi DaphneEldora obişnuia să fie gardiana acestei bibliotecii până la dispariţia acesteia. Se spune că aceasta a ţinut un jurnal în care se spunea cum să fie închis Legendarium-ul odată pentru totdeauna.

În episodul „Biblioteca pierdută”, se dezvăluie că undeva în Alexandria se află şi biblioteca. Accesul în interior se face printr-un pasaj secret săpat în stâncă care duce în biblioteca aflată în subteran. Din pasaj pentru a intra în aşa-zisă bibliotecă trebuie să fie apăsată o cărămidă anume care deschide uşa secretă, descoperită de Stella.

În interior, biblioteca este decorată cu statui şi arhitectura antică egipteană. În mijloc se află o mini oază cu palmieri, iar pe margini sunt rafturi cu cărţi şi papirusuri care ascund diferite informaţii. Tot în acest loc se spune că a fost ţinut şi Legendarium-ul.

De-a lungul seriei Edit

Sezonul 6 Edit

Zânele Winx merg în Egipt pentru a căuta Biblioteca din Alexandria pentru a găsi jurnalul Eldorei şi pentru a şti cum să închidă Legendarium-ul pentru mereu. Acolo dinspre Legendarium, Selina le invocă pe mumiile, dar sunt înfrânte cu ajutorul Zânişoarelor. Când zânele Winx îşi încep căutarea jurnalului, Selina îl convoacă pe Sfinxul şi zânele Winx trebuie să-şi lase căutarea pentru a lupta împotriva lui. Mai târziu, Acheron o teletransportă pe Selina în Biblioteca din Alexandria pentru a putea opri căutarea zânelor Winx. Ea o găseşte pe Bloom, care o recunoaşte ca fosta ei prietenă. Cu toate acestea, Selina îşi foloseşte magia pentru a face ca Biblioteca din Alexandria să se năruiască şi întoarce la Turnul norilor, în timp ce Bloom găseşte jurnalul şi pleacă zburând.

Alte date Edit

  • Biblioteca din Alexandria a fost găsită în Alexandria, în Egipt. A fost una dintre cele mai importante biblioteci ale lumii antice şi a fost principalul centru al bursei din Egipt, în timpul domniei dinastiei Ptolemeice de la construcţia sa de către regele Ptolemeu I sau Ptolemeu al II-lea în al 3-lea secol, î.Hr. până la cucerirea romană a Egiptului în anul 30 î.Hr. A fost un simbol al bogăţiei şi puterii Egiptului şi conţinea copii ale tuturor cărţilor cunoscute ale lumii cunoscute atunci şi cunoştinţele conţinute în bibliotecă au avut o valoare incalculabilă. Biblioteca din Alexandria mai târziu a fost distrusă în Imperiul Roman târziu sau în epoca bizantină.
  • S-a construit o bibliotecă comemorativă numită „Biblioteca Alexandrină”.
  • În această bibliotecă nu se aflau cărţi propriu-zise ci papirusuri, deoarece pe acelea se scria la aceea vreme.

Also on FANDOM

Random Wiki